طراحی دیجیتالی

اهمیت طراحی و تصویرسازی در شبکه های اجتماعی

بخش بزرگی از کانال‌ها و محتوای رسانه‌های اجتماعی شما عنصر طراحی است. کانال‌های رسانه‌های اجتماعی شما باید خوب به نظر برسند و برجسته باشند. به عنوان کسی که هم به رسانه‌های اجتماعی و هم به طراحی علاقه دارد، این چیزی است که به نظر من بسیار مهم است و دلایلی پشت آن وجود دارد.

 هنگام طراحی هدر یا عکس پروفایل برای رسانه های اجتماعی، باید دو سوال از خود بپرسید:

  • به نظر حرفه ای میاد؟
  • آیا متناسب با برند شماست؟

این دو سوال کلیدی هستند که باید پس از اتمام طراحی از خود بپرسید. اگر بخواهم به حساب توییتر یک کسب و کار بروم، اولین چیزی که به آن نگاه می کنم، هدر توییتر، تصویر نمایه و بیوگرافی آنها است. برداشت اول کلیدی است. اگر حرفه‌ای به نظر برسد، اولین برداشت فوق‌العاده‌ای خواهد داشت، اگر اینطور نباشد، اثرات معکوس خواهد داشت. ممکن است فقط یک عنوان در یک کانال رسانه اجتماعی باشد، اما نمونه ای از استانداردهایی است که شما تعیین کرده اید. اگر در طراحی هدر بسیار دقت کنید تا رسانه اجتماعی شما خوب به نظر برسد، از کسب و کار شما نیز همین انتظار را دارم. اگر نامرتب به نظر می رسید، کمتر علاقه مند می شدم زیرا شما حتی نمی توانید تلاش کنید تا رسانه های اجتماعی خود را خوب جلوه دهید. رسانه های اجتماعی شما باید ظاهر خوبی داشته باشند تا استانداردهای بالای کسب و کار شما را منعکس کنند.

رسانه های اجتماعی شما نمونه ای از برند شما هستند، بسیاری از کسب و کارها خود را از طریق رسانه های اجتماعی ساخته اند و از این بهترین استفاده را کرده اند. اگر بتوانید یک عکس نمایه چشم نواز داشته باشید، احتمالاً افراد بیشتری پست های شما را می بینند زیرا عکس نمایه آن را در بین دیگران متمایز می کند. با این حال، اگر عکس پروفایل من صورتی و سبز نئون بود، برند واقعی من آبی و سفید بود، کسب و کار من غیرحرفه ای به نظر می رسید و باعث سردرگمی در مورد اینکه هویت واقعی برند من چیست. یک نکته شخصی که من توصیه می کنم این است که سعی کنید عکس نمایه خود را یکسان نگه دارید، سپس هدر خود را در اطراف آن ایجاد کنید. اگر مرتب توییت می‌کنید، با گذشت زمان، مخاطبان شما بیشتر می‌توانند عکس نمایه سمت چپ را ببینند و بلافاصله متوجه شوند که شما هستید. این چیزی است که شخصاً برای من معجزه کرده است.