وقتی صحبت از بازاریابی یک وب سایت میشود، بهترین راه حل برای شما بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) است. و هنگام جستجوی آن، ممکن است متوجه شوید که کلمات کلیدی بخشی ضروری از هر استراتژی سئو هستند. قطعا، آنها هستند. کلمات کلیدی مناسب در محتوای وب سایت شما این امکان را برای افراد فراهم میکند که هنگام جستجو در وب شما را پیدا کنند.
با این حال، آنها بیشتر از اینکه افراد در جستجوی چه چیزی هستند، به استراتژی کلمات کلیدی مناسب توجه میکنند. اگر در سئو، مبتدی هستید، درک کلمات کلیدی و رویکرد صحیح برای انتخاب آنها میتواند بسیار دشوار باشد. بنابراین، در اینجا ما تمام اطلاعات مربوطه را برای شروع به شما ارائه می دهیم.
کلمات کلیدی برای سایت عباراتی هستند که افراد زمانی که به دنبال یافتن چیزی هستند در موتور جستجو وارد میکنند. یک تعبیر اشتباه رایج وجود دارد که یک کلمه کلیدی باید فقط یک کلمه باشد. اما این درست نیست. میتواند ترکیبی از عبارات یا عبارات جستجوی احتمالی باشد، برای مثال، اگر به دنبال رستوران جدیدی برای امتحان کردن هستیم، ممکن است « بهترین رستورانهای تهران »، « رستورانهای نزدیک من » یا « رستورانهای پیشنهادی » را جستجو کنیم.
اکنون، اگر صاحب یک رستوران هستید، ممکن است نیاز شما این باشد که بفهمید وقتی مردم آن را تایپ میکنند، تمام کاری که باید انجام دهید تا وبسایت رستوران خود را به بالای صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) برسانید، و اینجاست که کلمه کلیدی استراتژی که قبلا ذکر کردیم وارد عمل میشود.
چرا به استراتژی کلمه کلیدی نیاز دارید؟
فقط به آخرین باری که میخواهید خرید جدیدی انجام دهید فکر کنید. چه کار کردهای؟ برای جستجو در مورد محصول و بررسی ها و توصیه های مربوط به آن به صورت آنلاین رفتید؟ خوب، این کاری است که تقریباً همه مصرف کنندگان قبل از خرید انجام میدهند. بنابراین، هنگامی که وب سایت شما در نتایج موتورهای جستجو واقعاً رتبه بالایی دارد، میتوانید به حداکثر افرادی که آماده خرید محصولات شما هستند دسترسی داشته باشید.
و هنگامی که نوبت به SERPS میرسد، ضروری است که سعی کنید وبسایت خود را تا حد ممکن رتبهبندی کنید، زیرا مردم اکثراً روی چند نتیجه اولی که هنگام جستجو میبینند کلیک میکنند. طبق گزارشهای Sistrix، نتیجه در موقعیت شماره 1 در جستجوی Google دارای میانگین نرخ کلیک (CTR) تقریباً 28.5٪ است، در حالی که نتیجه شماره 2 دارای CTR فقط 15.7٪ است که نتیجه در شماره 3 است. فقط 11٪ و غیره.
اینفوگرافیک های بالا را ببینید، و متوجه خواهید شد که وقتی به جایگاه شماره 10 در گوگل برسید، تنها 2.5 درصد از افراد کلیک میکنند که ده برابر کمتر از نتیجه شماره 1 است. بنابراین، یک استراتژی عالی سئو برای بالا رفتن در این رتبه بندیها برای شما بسیار بسیار مهم است. بخش مهمی از این استراتژی انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای وب سایت شما است.
مراحل انتخاب کلمات کلیدی برای یک وب سایت
هنگامی که صحبت از انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای صفحه وب شما میشود، چند برنامه وجود دارد که باید دنبال کنید:
1.مرور صفحات در وبسایت: تمام صفحات وبسایت خود را مرور کنید و مهمترین صفحات را انتخاب کنید. این میتواند صفحه اصلی، صفحه تماس، صفحه فهرست محصولات، صفحه وبلاگ و غیره باشد. این به شما کمک میکند تا مرتبطترین کلمات کلیدی را در مهمترین صفحات وب سایت خود قرار دهید.
2.ابزار تحقیق کلمه کلیدی را انتخاب کنید: یک ابزار تحقیق مناسب میتواند داده هایی را در اختیار شما قرار دهد که میتواند به شما در انتخاب کلمات کلیدی مرتبط برای وبسایت خود کمک کند. یکی از ابزارهای محبوب Google Keyword Planner است.
3. در مورد کلمات کلیدی خود تحقیق کنید: طوفان فکری کنید و برخی از مناسب ترین آنها را پیدا کنید و با استفاده از ابزار کلیدواژه انتخابی تجزیه و تحلیل انجام دهید. جستجوها را خودتان انجام دهید و نتایج جستجو را بررسی کنید تا از عملکرد کلمات کلیدی انتخابی خود ایده بگیرید.
4.به معیارها نگاه کنید: دادهها یا معیارهای ارائه شده توسط ابزار کلمه کلیدی خود را تفسیر کنید. نحوه عملکرد یک کلمه کلیدی در سناریوی فعلی را تجزیه و تحلیل کنید . این به شما مسیر درستی را برای دنبال کردن میدهد.
5.کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید: این آخرین مرحله در انتخاب کلمات کلیدی است. به عنوان یک شرکت بازاریابی دیجیتال باتجربه ، به شما توصیه میکنیم به دنبال کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا، مشکلات سئوی کمتر و همچنین رقابت بیشتر باشید .
[/vc_column_text][vc_column_text]
چگونه وب سایت خود را برای کلمات کلیدی بهینه کنیم؟
قبل از اینکه وارد این بخش شویم، میخواهیم به شما یادآوری کنیم که قرار دادن کلمات کلیدی در هر کجا که دوست دارید کار درستی نیست، و کپیهای یک وبسایت و پستهای وبلاگ تنها مکانهایی برای قرار دادن کلمات کلیدی شما نیستند.
حالا بیایید به جزئیات بپردازیم.
- بهترین روشها برای تراکم کلمات کلیدی: کلمات کلیدی مورد نیاز باید در سرتاسر محتوای شما قرار داده شوند، اما استفاده مکرر از کلمات کلیدی در محتوا هرگز روش خوبی نیست .
بله، چند سال قبل، این یک هنجار بود. با این حال، کارشناسان میگویند که اکنون یک استراتژی سئو قدیمی است که ممکن است خوانندگان شما را کاهش کند. و هنگام تهیه محتوا، حتما از یک کلمه کلیدی متمرکز استفاده کنید ( بهتر است از یک کلمه کلیدی بسیار خاص و طولانی استفاده کنید زیرا رتبه بندی آن آسانتر از یک کلمه است) و تا آنجا که ممکن است از چند کلمه کلیدی مکمل استفاده کنید. محتوا خوب به نظر می رسد. - بهترین روشها برای بهینهسازی تصویر: بهینهسازی تصاویر تنها راه دیگری برای افزایش ترافیک است. این به معنای چیزی نیست جز افزودن کلمات کلیدی به نام فایل، متن ALT و عنوان تصویر .
برای رتبه بندی بهتر، همیشه از یک متن توصیفی یا عنوان تصویر ALT استفاده کنید که توضیح دهد تصویر در مورد چیست. - برچسبهای عنوان و توضیحات متا: تگ عنوان و توضیحات متا چیزی است که هنگام جستجوی آنلاین چیزی نمایش داده میشود. کلمات کلیدی در اینجا نیز نقش مهمی ایفا میکنند و معمولاً میتوانند در CMS وب سایت شما ویرایش شوند. عنوان خود را کمتر از 60 کاراکتر نگه دارید زیرا گوگل فقط 50-60 کاراکتر اول تگ عنوان را نمایش میدهد. همچنین، مطمئن شوید که کلمات کلیدی خود را به طور معقول در تگ های عنوان و همچنین توضیحات متا قرار دهید.
[/vc_column_text][vc_column_text]
و نکته آخر..
با کلمات کلیدی مناسب برای سایت و استراتژیهای سئو عالی، میتوانید به سرعت با مشتریان بالقوه خود ملاقات کنید. هنگام انتخاب کلمات کلیدی، خود را به جای مخاطب قرار دهید. به این فکر کنید که بهعنوان یک مشتری، هنگام جستجوی چیزی در اینترنت، چه چیزی را در موتور جستجو مینویسید. و البته باید چیزی معنادار باشد.
بنابراین، با استفاده از تمام نکات ذکر شده در بالا، همین امروز با جستجوی کلمات کلیدی خود شروع کنید و جایگاه خود را در نتایج جستجو تقویت کنید. در صورت برخورد با موانع در راه، فراموش نکنید که با ما در تماس باشید.